PROJEKTY SPOŁECZNE

ZWOLNIENI Z TEORII PROJEKTY ZREALIZOWANE w LO MAŁACHOWSKIEGO  w Płocku

2015/16

NIE TAKI BIZNES STRASZNY” w marcu 2016 w Małachowiance odbyło się 8 spotkań z płockimi biznesmenami, w których wzięło udział ponad 600 licealistów, a także wielu dorosłych mieszkańców Płocka. Zasięg internetowy projektu przekroczył 30 tys. osób, co oznacza, że udało się dotrzeć do co czwartego mieszkańca Płocka.

         Projekt zdobył w olimpiadzie trzy nagrody:

  • Brązowego Wilka za najlepszy projekt w szkole,
  • Srebrnego Wilka za najlepszy projekt w województwie mazowieckim,
  • Złotego Wilka za najlepszy projekt licealny w temacie edukacja w Polsce.

PRZEKRACZAJ GRANICE” projekt miał na celu zapoznanie uczniów Liceum z ofertami uczelni amerykańskich, brytyjskich oraz skandynawskich, procedurami rekrutacyjnymi oraz wymaganymi egzaminami językowymi

WALKA Z OTYŁOŚCIĄ” w ramach tygodnia Walki z Cukrzycą (marzec 2016), projekt dotyczący zdrowego stylu życia, otwarty dla wszystkich mieszkańców miasta Płocka –  spotkanie-konferencja w Hotelu Herman.

2016/17

ROWEROWY ZAWRÓT GŁOWY” – projekt zakładał popularyzację środka transportu jakim jest rower, a także zdrowego stylu życia.

 MÓZG TO TY SZANUJ” – cykl warsztatów poświęconych zdrowemu stylowi życia, w ramach projektu odbyły się spotkania z psychologami, warsztaty taneczne i jogi, warsztaty kulinarne.

2017/18

MEET ME” – projekt miał pomóc młodym ludziom w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami. Autorki zauważyły, że nastolatkowie komunikują się tylko przez komórki i portale społecznościowe. Często uczniowie jednej szkoły nie znają nikogo spoza swojej klasy, dlatego zorganizowały dla uczniów Małachowianki wydarzenie, które pozwoliło każdemu na poznanie nowej osoby.

 „POKAŻ SIEBIE” – Projekt miał za zadanie pokazać młodzieży, jak ważne jest w życiu posiadanie własnej pasji i że nie należy wstydzić się swoich zamiłowań. Autorki w cyklu spotkań zaprezentowały różne zainteresowania uczniów szkoły.

Projekt zdobył Brązowego Wilka za najlepszy projekt w szkole.

POCZUJ CIEPŁO FERII” – projekt skierowany do dzieci z Domu Dziecka. W projekcie zorganizowano warsztaty taneczne, wokalne i plastyczne w okresie ferii zimowych (styczeń 2018).

2018/19

KIKIMORY I INNE ZMORY” – celem projektu jest propagowanie wiedzy na temat kultury Słowian, poprzez wystawy, ciekawe spotkania oraz funpage na facebooku.

DZIECI I RYBY GŁOSU NIE MAJĄ” – projekt porusza problem lekceważenia głosu dzieci i młodzieży, jak również ma za zadanie przekonywać młodych ludzi do walczenia o prawo do wyrażania własnego zdania. Celem projektu jest przede wszystkim uświadomienie dorosłym, że głos dzieci i młodzieży jest ważny, a tym z kolei, by spełniali swoje marzenia i nie bali się realizować swoich celów

BE NICE TO BEE” – projekt pokazuje jak poważnym problemem jest wymieranie pszczół oraz jak je chronić. W ramach projektu zorganizowano cieszący się powodzeniem konkurs plastyczny na temat: „Pszczoła jako superbohater” oraz wokół liceum zostaną zamocowane „hoteliki” dla pszczół i owadów, obsadzone wokół miododajnymi roślinami.

JUST FIT” – projekt dotyczący promocji zdrowego stylu życia, zbiórka charytatywna dla płockiego Hospicjum, zakup sprzętu sportowego dla Małachowianki z pieniędzy od sponsorów.

ŚMIGAJMY” – projekt ma za zadanie przybliżyć młodym ludziom kulturę ludzi głucho-niemych oraz język migowy.

MAKE ME SMILE” – projekt skierowany do pacjentów Oddziału Pediatrycznego Szpitala Świętej Trójcy w Płocku, poprzez konkursy, czytanie bajek i inne działania autorki starają się wywołać uśmiech na twarzach dzieci.

POMÓŻ ZWIERZAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ” – projekt zakładał zbiórkę charytatywną dla schroniska w Płocku.

 „KAWA Z mLEKIEM” – projekt ma na celu wsparcie osób samotnych, uświadomienie powszechności problemu samotności, umożliwienie poznania nowych osób, pogłębienie wiedzy z zakresu relacji międzyludzkich i psychologii, uświadomienie mechanizmów blokad komunikacyjnych, zdobycie wskazówek przydatnych w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi.

 FREEdge – projekt zajmujący się problemem marnowania żywności oraz zdrowym żywieniem. W ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii młodzież stworzyła aplikację, która jednocześnie pomoże wszystkim zdrowo i tanio się odżywiać oraz miło spędzać czas w kuchni.

2021/2022

NIEZNANY CZARODZIEJ KLAWIATURY – projekt przedstawiający postać kompozytora ks. Eugeniusza Gruberskiego, absolwenta najstarszej szkoły w Polsce – „Małachowianki”. Celem projektu było rozpowszechnienie jego postaci wśród osób, którym jego muzyka jest zupełnie obca jak i wśród jej miłośników, złoty WILK za najlepszy projekt w kategorii Edukacja

DZIKA AKCJA – w ramach projektu przeprowadzono zbiórki śmieci, dokarmiano zwierzęta oraz przeprowadzono zajęcia na temat tego, jak chronić las.

2022/2023

UWOLNIJ MYŚLI – projekt,którego celem było przypomnienie młodym ludziom o tym jak są wyjątkowi

CZAS TO PODSTAWA – projekt miał na celu wsparcie podopiecznych jednego z płockich domów dziecka

PRZERWAĆ DZIECIĘCE MILCZENIE – projekt mający na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na wielowymiarową przemoc wobec dzieci. W trakcie kampanii przeprowadzono zbiórkę online na rzecz fundacji FDDS. zorganizowano koncert charytatywny, połączony ze zbiórką pieniędzy.

NOW IT’S YOUR TURN – celem projektu było zainspirowanie młodych ludzi do pierwszych działań biznesowych, przedstawienie różnych możliwości rozwoju osobistego, zarobku i popularyzacja pojęć biznesowych oraz promocja oszczędnego i przedsiębiorczego styl życia. Projekt otrzymał dwie nagrody  brązowego WILKA za najlepszy projekt w szkole oraz srebrnego WILKA za najlepszy projekt w woj. mazowieckim.

FOMO FEVER – projekt skupiający się na uświadamianiu młodzieży, wśród której FOMO jest coraz większym problemem.

2023/2024

EKOALOGIA – kampania społeczna, zachęcająca do wprowadzania ubrań do wtórnego obiegu i przeciwstawienia się fast fashion i konsumpcjonizmowi. W ramach projektu został zrealizowany cykl spotkań w szkołach średnich, zbiórka ubrań, z których następnie dzieci jednej ze szkół podstawowych wykonały gryzaki dla zwierząt ze schroniska, a także prowadzony był podcast dotyczący fast fashion i konsumpcjonizmu. Projekt otrzymał  złotego WILKA za najlepszy projekt w Polsce w kategorii Edukacja.

TWOJA PASJA NASZA MISJA –  projekt zachęcający młodzież do rozwijania  zainteresowań. W ramach projektu odbyły się spotkania z osobami posiadającymi ciekawe hobby.